Szeretettel köszöntelek a PC mazsolák klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
PC mazsolák klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a PC mazsolák klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
PC mazsolák klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a PC mazsolák klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
PC mazsolák klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a PC mazsolák klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
PC mazsolák klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Gartner nemrégiben tett közzé egy jelentést a cégek üzleti célú Twitter-szokásairól, a következő oldalon ezt részletezzük.
Céges Twitter: a nyomulás nem kifizetődő, az intelligencia igen
Klasszikus PR-gyakorlatot követnek a Gartner jelentése szerint a direkt
hozzáállást mutató cégek: a céges blogok kiegészítéseként használják az
általuk regisztrált Twitter-fiókot, eredményeikről adnak tájékoztatást
és olyan linkeket publikálnak, amik céges weboldalakra, sajtóanyagokra
és promóciós terméksiteokra mutatnak. Nem ajánljuk ezt. Nem fut ugyanis
a Twitteren a céges önpromóció, gyors úton lejáratja magát az a cég,
aki ezt csinálja, a Twitteren ugyanis a személyes megjegyzéseket
szeretik jobban. Azon cégek tudnak ezen felülemelkedni, akik
személyesebbé teszik a céges kommunikációt: nem csupán magukat
hirdetik, hanem válaszolnak is a felhasználók megjegyzéseire: élen jár
ilyenekben a Ford, a Dell vagy éppen a Starbucks kávézólánc, de
jelentős céges imaget épített ki magának a Burger King, a Dunkin
Donuts, a General Motors vagy éppen - eltérve a céges háttértől - a
Chicago Bulls is.
A direkt továbbfejlesztett változata az indirekt
megoldás: ebben az esetben nem a cég, hanem a céges alkalmazottak
tweetelnek, akik személyes jó hírük növelésével a cégét is növelik. Ha
az alkalmazott megírja, mi a jó cégnél, miért szeret ott dologzni,
milyen fejlődés mutatkozik az iparágban vagy gyakorlatilag bármilyen
pozitív posztot ír, az indirekt módon az üzletet erősítheti - a cégek
pedig egyúttal még azt is láttathatják, hogy befolyásos véleményvezérek
dolgoznak náluk. Ugyanakkor ez az ellenkezőjére is átfordulhat: a Yahoo
tavaly decemberi elbocsátásainál a cég szintén elbocsátott dolgozója,
Emily West végigtweetelte, mi történt velük aznap. A hasonló,
frontvonalról küldött posztok nem éppen szerencsések a céges image
építésénél sem.
A belső megoldás során a cégek
értelemszerűen belső céges kommunikációra használják a Twittert,
ötletbörzét tartanak, projektjeiről beszélnek. A Gartner elemzői meg
vannak győződve arról, hogy projektmenedzsmentre vagy bármilyen
ötletelésre a cégeknek nem szabad semmilyen fogyasztói mikroblogging
rendszert használniuk, ugyanis nincs garancia az adatbiztonságra. Ha a
cégvezetés véleménye megdönthetetlen, akkor vagy védjék le az egyes
twitteres felhasználók posztjait vagy használjanak más rendszert. (Sok
helyen az MSN számít a céges belső kommunikáció magasfokának. Az sem
biztonságosabb.)
A csendes, háttérben meghúzódó cégek figyelő
magatartást mutatnak: keresőszavak állandó használatával figyelik azt,
hogy mit mondanak róluk a Twitteren, milyen vélemények vannak
termkeikkel vagy az iparággal kapcsolatban, azt vélik, ha tudatában
vannak a mikrobeszélgetéseknek, akkor az egyes felmerülő problémákat is
tudják kezelni.
Gyorsabb média, elérhető celebek
Az újságírók nagy része hiányzik a Twitterről, hiába gyors és átlátható, hiába könnyű ott jelen lenni és felfedezni új híreket. Mantraszerűen mondják az új platformról szóló cikkek a kulcsszavakat: a Twitter gyorsaságáról és egyediségéről tett bizonyságot a Marsra küldött Phoenix űrszonda esetén ugyanúgy, mint a mexikói, kínai és japán földrengések során, a Hudson folyón kényszerleszállást végrehajtó 1549-es járat mellett ugyanúgy elsültek a tweetek a hírügynökségek értesülései előtt, mint ahogyan a bírósági tárgyalóteremben a The Pirate Bay-per alkalmával is a leggyorsabban maguk a vádlottak és a szomszédos teremben ülő bloggerek írták meg, mi történt.
Ami a cikk elején említett heti-napi életmorzsákat illeti, szinte megegyező trendet figyelhetünk meg a média területén is: a hagyományos, 24 órás hírközlési ciklust a blogok órákra tolták le, a Twitter percekre, sőt másodpercekre csökkenti mindezt. Az üzenetek 140 karakteres limitje egyúttal azt is biztosítja: a legjobban akkor használhatjuk, ha nyersanyagokat és különböző forrásokat gyűjtünk össze egy témával kapcsolatban, ezekből ugyanis nagyon jó cikkeket hozhatunk ki. (Említettük már a mémkövető Twitscoopot, de hasonló a Tweetmeme rendszer is, amely azt nézi: melyek azok a linkek, amelyeket a leggyakrabban osztottak meg a Twitteren.)
A Twitter egyik legnagyobb vonzereje azonban sokaknak a celeb- és szakértőkövetés lehet. Figyelemmel kísérhetjük fizikusok, játékfejlesztők, politikusok, pornósztárok, színészek, sportolók, fotómodellek, művészek, médiaszakértők, főszerkesztők és geekek életét egyaránt, az általuk megosztott tartalom pedig meglehetősen vegyes: saját cikkeiket, munkáikat, fotógalériáikat legalább olyan gyakran ajánlják, mint ahogyan a velük kapcsolatos vagy az általuk látogatott programokat, sok esetben a meglepően kiteregetett magánélet sem ritka.
Rajongóknak érdemes azonban figyelniük, hogy tényleg kedvencüket követik-e vagy csak egy epigont - új jelenség ugyanis a ghost twittering, rövidítve a bértweetelés, amikor a celebek helyett menedzserük vagy alkalmazottjuk írja posztjaikat - 50 Cent vagy Britney Spears ilyen, de köztudottan hamis profilja van például Nick Cave-nek vagy Brian Eno-nak. Meglepő ellenpéldának bizonyul Shaquille O'Neal, aki nem csupán a Twitter rabja, hanem olykor-olykor találkozik is Twitteren megismert rajongóival. Egyre bővülő listákat olvashatunk a különféle szempontok alapján összegyűjtött Twitterezőkről, a Forrester elemzőitől kezdve többféle celebválogatáson keresztül zenészekig, alternatív modellekig és a sokat említett amerikai pornósztárokig: az őket érintő lelkendező blogposztok hatására újabb jelentős forgalomnövekedést élhettek meg az üzemeltetők.
hvg.hu
|
|
faral faral írta 29 perce a(z) Acquire Tech Directions Via Efficient Gmail Support fórumtémában:
It is a great website.. The Design looks very good.. Keep...
aliumair umairali írta 1 órája a(z) IELTS Coaching fórumtémában:
I went to this website, and I believe that you have a plenty...
aliumair umairali írta 1 órája a(z) IELTS Coaching fórumtémában:
I’m going to read this. I’ll be sure to come back. thanks for ...
aliumair umairali írta 2 órája a(z) Acquire Online Help To Attenuate Yahoo Mail Login Issues In No Time fórumtémában:
i never know the use of adobe shadow until i saw this post. ...
jassica seo írta 9 órája a(z) Baixar download do mercado ACMarket fórumtémában:
Tôi đã tham gia QH88 được một năm và luôn cảm thấy ...
jassica seo írta 9 órája a(z) Baixar download do mercado ACMarket fórumtémában:
Tôi đã tham gia QH88 được một năm và luôn cảm thấy ...
Harold Harold írta 12 órája a(z) friday night funkin mod fórumtémában:
i really like this article please keep it up. 대부 사이트...
Harold Harold írta 13 órája a(z) Spoken English Classes fórumtémában:
Your own songs is actually incredible. You've a few ...
Harold Harold írta 13 órája a(z) Buy Portable Car Defroster and Heater fórumtémában:
Compete the great get the job done, As i browse small ...
aliumair umairali írta 18 órája a(z) Powering Precision: The Rise of Electric Tools in Modern Workspaces fórumtémában:
Fabulous post, you have denoted out some fantastic ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ez történt az Interneten 10 év alatt
Twitter közösségi oldal: SMS-hosszúságú üzenetekből felépülő publikus üzenőfal