Szeretettel köszöntelek a PC mazsolák klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
PC mazsolák klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a PC mazsolák klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
PC mazsolák klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a PC mazsolák klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
PC mazsolák klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a PC mazsolák klubja közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
PC mazsolák klubja vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Gartner nemrégiben tett közzé egy jelentést a cégek üzleti célú Twitter-szokásairól, a következő oldalon ezt részletezzük.
Céges Twitter: a nyomulás nem kifizetődő, az intelligencia igen
Klasszikus PR-gyakorlatot követnek a Gartner jelentése szerint a direkt
hozzáállást mutató cégek: a céges blogok kiegészítéseként használják az
általuk regisztrált Twitter-fiókot, eredményeikről adnak tájékoztatást
és olyan linkeket publikálnak, amik céges weboldalakra, sajtóanyagokra
és promóciós terméksiteokra mutatnak. Nem ajánljuk ezt. Nem fut ugyanis
a Twitteren a céges önpromóció, gyors úton lejáratja magát az a cég,
aki ezt csinálja, a Twitteren ugyanis a személyes megjegyzéseket
szeretik jobban. Azon cégek tudnak ezen felülemelkedni, akik
személyesebbé teszik a céges kommunikációt: nem csupán magukat
hirdetik, hanem válaszolnak is a felhasználók megjegyzéseire: élen jár
ilyenekben a Ford, a Dell vagy éppen a Starbucks kávézólánc, de
jelentős céges imaget épített ki magának a Burger King, a Dunkin
Donuts, a General Motors vagy éppen - eltérve a céges háttértől - a
Chicago Bulls is.
A direkt továbbfejlesztett változata az indirekt
megoldás: ebben az esetben nem a cég, hanem a céges alkalmazottak
tweetelnek, akik személyes jó hírük növelésével a cégét is növelik. Ha
az alkalmazott megírja, mi a jó cégnél, miért szeret ott dologzni,
milyen fejlődés mutatkozik az iparágban vagy gyakorlatilag bármilyen
pozitív posztot ír, az indirekt módon az üzletet erősítheti - a cégek
pedig egyúttal még azt is láttathatják, hogy befolyásos véleményvezérek
dolgoznak náluk. Ugyanakkor ez az ellenkezőjére is átfordulhat: a Yahoo
tavaly decemberi elbocsátásainál a cég szintén elbocsátott dolgozója,
Emily West végigtweetelte, mi történt velük aznap. A hasonló,
frontvonalról küldött posztok nem éppen szerencsések a céges image
építésénél sem.
A belső megoldás során a cégek
értelemszerűen belső céges kommunikációra használják a Twittert,
ötletbörzét tartanak, projektjeiről beszélnek. A Gartner elemzői meg
vannak győződve arról, hogy projektmenedzsmentre vagy bármilyen
ötletelésre a cégeknek nem szabad semmilyen fogyasztói mikroblogging
rendszert használniuk, ugyanis nincs garancia az adatbiztonságra. Ha a
cégvezetés véleménye megdönthetetlen, akkor vagy védjék le az egyes
twitteres felhasználók posztjait vagy használjanak más rendszert. (Sok
helyen az MSN számít a céges belső kommunikáció magasfokának. Az sem
biztonságosabb.)
A csendes, háttérben meghúzódó cégek figyelő
magatartást mutatnak: keresőszavak állandó használatával figyelik azt,
hogy mit mondanak róluk a Twitteren, milyen vélemények vannak
termkeikkel vagy az iparággal kapcsolatban, azt vélik, ha tudatában
vannak a mikrobeszélgetéseknek, akkor az egyes felmerülő problémákat is
tudják kezelni.
Gyorsabb média, elérhető celebek
Az újságírók nagy része hiányzik a Twitterről, hiába gyors és átlátható, hiába könnyű ott jelen lenni és felfedezni új híreket. Mantraszerűen mondják az új platformról szóló cikkek a kulcsszavakat: a Twitter gyorsaságáról és egyediségéről tett bizonyságot a Marsra küldött Phoenix űrszonda esetén ugyanúgy, mint a mexikói, kínai és japán földrengések során, a Hudson folyón kényszerleszállást végrehajtó 1549-es járat mellett ugyanúgy elsültek a tweetek a hírügynökségek értesülései előtt, mint ahogyan a bírósági tárgyalóteremben a The Pirate Bay-per alkalmával is a leggyorsabban maguk a vádlottak és a szomszédos teremben ülő bloggerek írták meg, mi történt.
Ami a cikk elején említett heti-napi életmorzsákat illeti, szinte megegyező trendet figyelhetünk meg a média területén is: a hagyományos, 24 órás hírközlési ciklust a blogok órákra tolták le, a Twitter percekre, sőt másodpercekre csökkenti mindezt. Az üzenetek 140 karakteres limitje egyúttal azt is biztosítja: a legjobban akkor használhatjuk, ha nyersanyagokat és különböző forrásokat gyűjtünk össze egy témával kapcsolatban, ezekből ugyanis nagyon jó cikkeket hozhatunk ki. (Említettük már a mémkövető Twitscoopot, de hasonló a Tweetmeme rendszer is, amely azt nézi: melyek azok a linkek, amelyeket a leggyakrabban osztottak meg a Twitteren.)
A Twitter egyik legnagyobb vonzereje azonban sokaknak a celeb- és szakértőkövetés lehet. Figyelemmel kísérhetjük fizikusok, játékfejlesztők, politikusok, pornósztárok, színészek, sportolók, fotómodellek, művészek, médiaszakértők, főszerkesztők és geekek életét egyaránt, az általuk megosztott tartalom pedig meglehetősen vegyes: saját cikkeiket, munkáikat, fotógalériáikat legalább olyan gyakran ajánlják, mint ahogyan a velük kapcsolatos vagy az általuk látogatott programokat, sok esetben a meglepően kiteregetett magánélet sem ritka.
Rajongóknak érdemes azonban figyelniük, hogy tényleg kedvencüket követik-e vagy csak egy epigont - új jelenség ugyanis a ghost twittering, rövidítve a bértweetelés, amikor a celebek helyett menedzserük vagy alkalmazottjuk írja posztjaikat - 50 Cent vagy Britney Spears ilyen, de köztudottan hamis profilja van például Nick Cave-nek vagy Brian Eno-nak. Meglepő ellenpéldának bizonyul Shaquille O'Neal, aki nem csupán a Twitter rabja, hanem olykor-olykor találkozik is Twitteren megismert rajongóival. Egyre bővülő listákat olvashatunk a különféle szempontok alapján összegyűjtött Twitterezőkről, a Forrester elemzőitől kezdve többféle celebválogatáson keresztül zenészekig, alternatív modellekig és a sokat említett amerikai pornósztárokig: az őket érintő lelkendező blogposztok hatására újabb jelentős forgalomnövekedést élhettek meg az üzemeltetők.
hvg.hu
|
|
aliumair umairali írta 5 órája a(z) Activate Tnt Drama on roku fórumtémában:
You make so many great points here that I read your article a ...
aliumair umairali írta 5 órája a(z) The Benefits of Coloring Pages for Kids fórumtémában:
Yes, I am entirely agreed with this article, and I just want say ...
faral faral írta 5 órája a(z) Any reviews on the best environmental nonprofit? fórumtémában:
Pretty good post. I just stumbled upon your blog and wanted to ...
Harold Harold írta 5 órája a(z) Acquire Tech Directions Via Efficient Gmail Support fórumtémában:
Debox.Co's digital book, available at https://debox....
aliumair umairali írta 6 órája a(z) How Far in Advance Should I Book a Residential Moving Service? fórumtémában:
thanks this is good blog. KUBET ...
aliumair umairali írta 6 órája a(z) How Far in Advance Should I Book a Residential Moving Service? fórumtémában:
Please let me know if you’re looking for a article writer for...
khan hunain írta 6 órája a(z) Any reviews on the best environmental nonprofit? fórumtémában:
This is my first visit to your web journal! We are a group of ...
faral faral írta 6 órája a(z) Buy 2 & 3 bhk flats in New Moti Nagar, Delhi fórumtémában:
Pretty good post. I just stumbled upon your blog and wanted to ...
Khan Nimra írta 6 órája a(z) Comment ChatGPT Français Peut Aider à Écrire des Articles Plus Informatifs fórumtémában:
I read a article under the same title some time ago, but this ...
faral faral írta 7 órája a(z) How accessible are storage units? fórumtémában:
Nice post! This is a very nice blog that I will definitively come...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ez történt az Interneten 10 év alatt
Twitter közösségi oldal: SMS-hosszúságú üzenetekből felépülő publikus üzenőfal